Kolejna ofiara oszustwa „na pracownika banku”
2022-11-09
49-letnia mieszkanka Lublina straciła 50 tys. zł. Kobieta uwierzyła, że ktoś włamał się na jej rachunek bankowy i próbuje dokonać nieautoryzowanych transakcji. By zapobiec przestępstwu, miała dołączyć do spotkania na popularnym komunikatorze wideo. Podczas rozmowy z rzekomymi bankowcami, została nakłoniona do przelania pieniędzy na nowy rachunek „premium”. Policjanci poszukują oszustów oraz apelują o rozsądek i rozwagę przy dokonywaniu jakichkolwiek transakcji internetowych.
Do policjantów z Lublina zgłosiła się 49-letnia mieszkanka miasta. Oświadczyła, że padła ofiara oszustwa. Z zawiadomienia, jakie złożyła, wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Oszust powiedział, że ktoś włamał się na jej rachunek i próbuje dokonać nieautoryzowanych transakcji. By uniknąć utraty pieniędzy, polecił pokrzywdzonej zainstalować aplikację Zoom i dołączyć do spotkania z bankowcami. Następnie 49-latka miała za zadanie założyć nowy rachunek premium, na który pilnie musiała przetransferować oszczędności. Kobieta pod presją czasu nie zastanawiała się nad sensem kolejnych poleceń i realizowała zadania. Straciła 50 tys. zł.
Policjanci poszukują sprawców. Apelują też o szczególną ostrożność przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji internetowych. Oszuści cały czas udoskonalają metody swojej działalności i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności! Ostatnio coraz częściej obserwowane są próby wyłudzenia pieniędzy poprzez podszywanie się za pracownika banku – przestrzega nadkomisarz Kamil Gołębiowski z lubelskiej Policji.