Zablokowali przelewy do oszustów
2022-09-22
Niewiele brakowało, a 72-latka z Lublina padłaby kolejną ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Kobieta, mając przeświadczenie, że jej pieniądze są zagrożone, wykonała 4 przelewy na wskazany rachunek. Na szczęście szybko zorientowała się, że to oszustwo i zgłosiła sprawę na Policję. Dzięki szybkim działaniom funkcjonariuszy możliwe było zatrzymanie przelewów i odzyskanie ponad 40 tys. zł.
Wczoraj, 21 września na 1. Komisariat Policji w Lublinie zgłosiła się 72-letnia mieszkanka miasta. Oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, że otrzymała telefon od rzekomego przedstawiciela banku. Sprawca miał ją poinformować o możliwości włamania na konto i zagrożeniu dla jej pieniędzy. By uniknąć utraty gotówki, musiała przelać wszystkie oszczędności na rachunek techniczny. Kobieta uwierzyła w historię przestępców i wykonała 4 przelewy na łączną kwotę ponad 40 tys. zł. Na szczęście 72-latka w międzyczasie skontaktowała się z córką, która podpowiedziała jej, że może to być próba oszustwa.
W związku z tym emerytka szybko udała się na najbliższy komisariat. Funkcjonariusze natychmiast przystąpili do działań, by zablokować przelewy. Do czynności włączono również policjantów z zajmujących się cyberprzestępczością. Szybkie działania pozwoliły zatrzymać realizację przelewu. Obecnie trwają poszukiwania osób stojących za tą próbą wyłudzenia pieniędzy.
Policja przypomina, że policjanci, urzędnicy, pracownicy banków nigdy nie proszą o przekazanie jakichkolwiek kwot pieniędzy. Nie informują też o szczegółach prowadzonych przez nich spraw. Jeżeli ktoś otrzyma telefon od osoby, która próbuje namówić nas do przekazania oszczędności, to może być pewny, że to oszustwo! – przestrzega nadkomisarz Kamil Gołębiowski z lubelskiej Policji.